Подробное описание: Шестиструнна гітара в ансамблі Лабунець В. М.
У збірник, враховуючи виконавські можливості і психологію сприйняття юних музикантів, включено твори для ансамблів з двох-трьох шестиструнних гітар, які користуються особливою популярністю серед молоді і з успіхом виконуються в концертах. З методичного боку музичні твори вибудовано в порядку зростання складності їх виконання. Посібник допоможе учням спеціальних музичних закладів удосконалювати вміння і навички гри в ансамблі, розширити їх навчально-концертний репертуар. Електронна версія виданої книги (завантажити, скачати pdf) [ссылка удалена]
Гітара в ансамблі (передмова) Для повноцінного високохудожнього виконання оригінальних творів чи перекладів зі складною фактурою та досягнення об’ємного звучання музики в класі гітари можуть створюватися групи гітаристів з двох, трьох, чотирьох і більше виконавців. Кожен учасник ансамблю виконує спеціально написану для нього складову частину музичного твору - партію. Для малих ансамблів партії, зазвичай, досить складні, через що всі виконавці повинні володіти майже рівними музично-технічними можливостями гри на інструменті. Однак в ансамблі більшого складу складнішими бувають перша та друга партії, що дає можливість виконувати складні твори і долучати учнів до колективного музикування з різним рівнем виконавських вмінь та навичок. В таких ансамблях кожна партія гітари може виконуватися декількома музикантами. Необхідною передумовою успішної ансамблевої діяльності є, з одного боку, нахил учнів до спільної діяльності, їх внутрішня готовність до ефективної взаємодії всіх партнерів задля досягнення загальної мети, а з іншого - здатність до емоційного сприйняття музичного твору як значущої художньої цінності та до інтелектуального осягнення всіх сполучень ансамблевої партитури. В практиці іноді трапляється, що учень, маючи ґрунтовну музично-інструментальну підготовку, часом не в змозі розпорядитись своїм інтелектуальним та психофізіологічним потенціалом як певною системою виразних засобів для ефективного відтворення музично-образного змісту під час музично-виконавської взаємодії. Це свідчить про відсутність або недостатній розвиток специфічних властивостей особистості та здібностей, необхідних для успішної спільної музично-виконавської діяльності, що складають структуру почуття ансамблю, яку потрібно розглядати як сукупність професійно важливих властивостей учня (виконавська увага, музична пам’ять), спеціальних музичних (ритмічне чуття та здатність до музично-слухових уявлень). Отже, формування ансамблевих вмінь учнів-гітаристів має забезпечуватись певним обсягом професійних знань та системою видів діяльності, спрямованих на розвиток спеціальних музично-виконавських здібностей та формування специфічних ансамблевих навичок. Електронна версія виданої книги (завантажити, скачати pdf) [ссылка удалена]